Projekto pavadinimo trumpinys – L2T
Pagrindinis organizatorius – Kūrybinės raiškos centras
Projekto temos – propaganda, dezinformacija ir kritinis mąstymas
Projekto veiklų datos
Dalyvaujančios šalys – Lietuva, Armėjina, Suomija, Kroatija, Ukraina ir Portugalija
Projekto įgyvendinimo vieta – Daugirdiškės, Lietuva
Dalyvių skaičius – 40
Dalyvių amžius – 16 – 22 m.
Vykusios veiklos –
– Išankstinio planavimo vizitas.
Šio vizito metu susirinkę grupių lyderiai su vienu dalyviu iš kiekvienos šalies aptarė pagrindinius jaunimo mainų aspektus – apgyvendinimą, programą, daiktus, kuriuos reikia atsivežti į jaunimo mainus, dalykus, ką kiekviena grupė turi pasiruošti bei logistikos aspektus bei pagrindines taisykles.
– Jaunimo mainai. Pagrindinės veiklos, vykdytos jaunimo mainų metu – susipažinimo ir komandos formavimo užduotys, viešojo kalbėjimo ir nuomonės išsakymo mokomasis žaidimas “Speaker’s corner”; žaidimas “Where do you stand”, kuris leidžia kiekvienam dalyviui pajusti, ką reiškia būti skirtingas galimybes turinčiu žmogumi šiuolaikinėje visuomenėje; “Wikipedia” dirbtuvės; dirbtinio intelekto žaidimas propagandos tema “#GetBadNews”; veikla, susijusi su marketingu, nukreiptu sukurti teigiamą vartotojo nuomonę apir reklamą bet kokiomis priemonėmis ir kaina; kultūriniai vakarai; išvykos į Trakus ir Vilniu bei daug kitų žaidimų bei veiklų, susijusių su projekto tema.
Kūrybinės raiškos centro nariai projekte:
Gabrielė Rusteikytė – organizatorė
Gabrielė Vaitiškytė – organizatorė
Greta Stučinskytė – lietuvių dalyvių grupės lyderė
Vaida Liandzbergytė – lietuvių dalyvių grupės lyderė
Gabija Gedminaitė – dalyvė
Projekto finansuotojas – Erasmus+ KA1 programa
Jei kas nors tik prabudus ryte pasakytų, kad šiandien keliausiu į vietą, kur vienu metu galėsiu būti 6 šalyse pamanyčiau, kad sapnuoju. Visgi rugpjūčio 1-10 dienomis Daugirdiškių mokymo centras ir buvo ta vieta, kur dešimt dienų sapnas tapo vis dinamiškesnis. Pirmosiomis dienomis daugelis buvo susikaustę, bet neilgai trukus įvyko prasilaužimas ir tikroji kelionė. Projekte diskutavome, kas yra kritinis mąstymas ir kaip jis pasireiškia: mokykloje/universitete, šeimoje, gyvenimiškoje aplinkoje, o ir nuomonės visais klausimais įvairios (tikriausiai todėl, jog dalyvių amžiaus tarpas buvo nemažas, o dar ir skirtingos gyvenimo perspektyvos). Žaisdami online žaidimą #GETBADNEWS pajutome dezinformacijos galią socialiniuose tinkluose ir kaip lengvai galima manipuliuoti visuomenei emociškai skaudžiomis temomis. STEP FORWARD veikla privertė praverti akis pamačius rezultatą. Ženk pirmyn, jeigu gali sau leisti turėti mobilųjį telefoną. Regis, kiekvienas šiomis dienomis turime po vieną, bet užsiėmimo užduotis buvo įsikūnyti į skirtingus personažus ir pabandyti būti juo. Ženk pirmyn, jeigu visad patikrini informacijos šaltinius. Abejoju ar žengei. X-RAY Goggles pagalba projekte „Learn to Think“ deformavome naujienų straipsnius, o nepatikrinus jų patikimumo jie gali smarkiai suklaidinti. Veiklos niekad netrūko, o dar smagiau, kad turėdami laisvo laiko dalyviai galėjo laisvai keliauti: ryte kalbėti apie meną su ukrainiečiais, po pietų apie turizmą su kroatais, vakarop šokti su portugalais, o naktį tiesiog spoksoti visiems į dangų, į žvaigždes, po kuriomis visos šalys ir gyvena, tad pasiilgus vienas kito teks žvilgtelėti dangun… – Donatas Gricius, 17 m.
Jaunimo mainuose pagaliau pradėjau kalbėti laisvai anglų kalba, kas išties man padėjo labiau pasitikėti savimi. Dalyvių draugiškumas ir nuoširdumas buvo viskas, ko man reikėjo, kad drąsiai galėčiau išreikšti savo požiūrį, nuomonę, kalbėdama apie kritinį mąstymą. Išgirdau daug naujos informacijos apie kitų šalių problemas ir likau nustebusi, nes niekada nesusimąstydavau apie tai. Tikrai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę sudalyvauti jaunimo mainuose, pakeisti aplinką, susipažinti su žmonėmis ir patirti ką nors neįprasto. – Gabija Gedminaitė, 17 m.
Jaunimo mainai – idealus būdas išeiti iš komforto zonos, nes tai buvo mano pirmas kartas tokio tipo projekte. Taip pat aš turėjau naudoti savo anglų kalbos sugebėjimus ir sunkumų man nekilo su antrąja kalba. Sutikau daugybę šaunių ir protingų žmonių, su kuriais sutarėme be problemų. Sužinojau apie kitų valstybių kultūras ir susiradau nemažai naujų draugų (kurių jau pasiilgau). Žinios apie kritinį mąstymą ir socialinius tinklus, kaip atskirti tikras naujienas nuo melo tikrai pravers ne vienerius metus. Ir šis projektas buvo mano pirmas, bet tikrai ne paskutinis. Gintas Leišys, 17 m.
Kodėl ši vasara buvo geriausia? Nes šią vasarą išvykau į savo pirmąjį ERASMUS + projektą Daugirdiškėse. Kai prisijungiau prie šio projekto, nesitikėjau daug. Maniau, kad tiesiog praleisiu laiką. Bet iš tikrųjų šis projektas buvo pats didžiausias ir įsimintiniausias dalykas, kuris nutiko mano gyvenime. Nežinau, nuo ko turėčiau pradėti: Pirmiausia turėjau galimybę susipažinti su kai kuriais žmonėmis iš mano miesto. Iš pradžių išsigandau, nes nebuvo nė vieno iš mano geriausių draugų. Daugelį žmonių iš savo komandos pažinojau, tačiau kai buvome suburti kaip grupė, aš pradėjau matyti, kad kiekvienas žmogus iš mano komandos yra be galo nuostabus ir nepakartojamas. Dabar jie tampa artimi kaip šeima.
Antra, aš sutikau daug žmonių iš kitų šalių. Aš nesitikėjau, kad jie bus tokie šaunūs. Tai buvo pati nuostabiausia patirtis sužinoti apie juos, jų kultūrą, jų gyvenimą. Man taip pat buvo liūdna, kai turėjau juos palikti. Tai skatina mane aplankyti jų šalis.
O geriausia buvo tai, kad patobulinau savo anglų kalbėjimo įgūdžius. Tai buvo mano pirmasis kartas kalbant angliškai su žmonėmis, kurie nesupranta lietuviškai. Pirmos dienos buvo siaubingos, nes bijojau kalbėti užsienio kalba, bet vėliau pradėjau džiaugtis ir tinkamai kalbėti.
Šio projekto tema buvo kritinis mąstymas, todėl toje dalyje išmokau daug dalykų. Sužinojau, kaip lengva manipuliuoti žmonių protu ir kaip dirbti su Vikipedija. – Ieva Norkutė, 16 m.