prenumeruok naujienas!

• atrask mus!

Prisijunkite prie mūsų Facebook'e! Aplankykite mūsų Youtube video kanalą! Sekite trumpąsias naujienas Twitter svetainėje! Prenumeruokite RSS srautą!

Tarptautiniai jaunimo mainai „Assume it, You are European!“

2009 09 11

Penki šaunūs Lietuvos jaunuoliai paskutinę vasaros savaitę nusprendė praleisti Rumunijoje, Strajos kalnų miestelyje (1400m. virš jūros lygio!, – Giedrė Kaplerytė) vykusiuose tarptautiniuose jaunimo mainuose „Assume it, You are European!“.

Be lietuvaičių  dar dalyvavo Turkijos, Rumunijos, Latvijos ir Portugalijos atstovai. Be pagrindinio mainų tikslo (siekio išmokti būti ne tik savo šalies piliečiu, bet ir europiečiu) organizatoriai stengėsi atskleisti dalyviams darbo ieškojimo paslaptis bei padvigubinti turimas žinias apie darbo pokalbių ypatumus.

Lietuvių komanda, t.y. mes, susipažinimo vakarą pradėjom šiek tiek anksčiau nei kitos komandos, nes mums teko nakvoti Rygos oro uoste. Suoliukų nuspaustais šonais ir raudonom akim pasiekėme Rumuniją.

Ji mus pasitiko su  karštu oru ir šiltom būsimų dalyvių šypsenom. Oro uoste sužinojom, kad mūsų laukia smagi naktinė 6 valandų kelionė į Strajos miestelį (kelionės metu paaiškėjo, kad vis dėlto 8 valandų). Naktį pasiekę miestelį visi puolėm trauktis šilčiausius rūbus, nes šiaurinės Rumunijos orai truputį skiriasi nuo Bukarešto karščių. Pirmąją naktį, po vakarienės (gal labiau naktipiečių 4val ryto :), – Marija Jagminaitė) ir subtilių atradimų tarp lietuvių ir rumunų kalbų,  organizatoriai leido visiems dalyviams pailsėti prieš būsimus nepakartojamus mainus!

Pirmoji diena tradiciškai buvo paskirta susipažinimui. Stengėmės atsiminti vieni kitų vardus ar „nick name’us“, organizatoriai detaliai pristatė temą ir visiems iki galo nesupratusiems, kur ir ko atvažiavo, dar kartą paaiškino, kas yra jaunimo mainai bei kokiu principu įgaunami nauji įgūdžiai.

Visiems buvo išdalinti dienoraščiai, kuriuose kiekvienas dalyvis turėjo rašyti apie savo asmenybės tobulėjimą (ir kokius tik nori pamąstymus/įspūdžius/pasvaičiojimus) mainuose. Nacionalinius vakarus atidarė Rumunija pristatydama savo tradicijas, šokius ir žaidimus. Mainams įsibėgėjus visi dalyviai sąžiningai pradėjo pildyti savo dienoraščius bei atsakingai mokytis likusių 25 žmonių vardus.

Antrosios dienos kulminacija – „skęstantis Titanikas“. šios veiklos metu dalyviai užsirišę ant akių raištį turėjo išmokti klausytis savo „vidinio balso“(t.y. šalia viena koja ir ranka pririšto žmogaus, kuris negali šnekėti). Taip dalyviai buvo mokomi pasitikėti vienas kitu ir išmokti suprasti kūno kalbą. Po aptarimo visi dalyviai patraukė į ilgą kelionę  po kalnus (!!!, – Marija) ir miškus. Ten žaidėme „Aklą višta“ (rumuniškai „Seną aklą damą“), valgėme mėlynes (nepamirškime ir spanguolių bei bruknių, – Giedrė) ir grožėjomės…VISKUO.

Grįžę namo puolėm ruoštis savo nacionaliniam vakarui, kuris praėjo labai greitai ir sėkmingai (mat lietuviškai „apženyti“ rumunas su latvė mainų metu tikrai labai susibičiuliavo…:) ) Trečią dieną (nors ir vidury vasaros kepinant saulei, – Otilija Kutanovaitė) pristatinėjom Kūčių ir Kalėdų tradicijas savo šeimose, analizavome multinacionalinių kompanijų pliusus ir minusus, galimybes ir rizikas, per žaidimus ir įsijautę į darbdavio bei ieškančiojo darbo roles stengėmės išsiaiškinti, kaip turi kiekvienas iš jų elgtis interviu metu, kad pokalbis vyktų sėkmingai.

Taip kiekvienas dalyvis neformalioje aplinkoje galėjo pasidalinti savo turimomis žiniomis bei įgyti naujų idėjų, kaip elgtis būsimame darbo pokalbyje. Po dienos pilnos įspūdžių prasidėjo portugalų nacionalinis vakaras, kurio metu jie kepė „barbeque“ ir parodė, kaip tikrai linksmintis portugališkai!

Ketvirtą dieną turėjome suvaidinti darbdavio ir dirbančiojo santykius kiekvienoje šalyje. Teko gerai pagalvoti, bet išėjo labai linksmas vaidinimas. Po to turkai pristatinėjo savo talentus, kai visi galėjome atskleisti savo kūrybingumą išbandydami „Ebru“ tapybą (paišymą ant lietaus vandens). Po pietų visi keltuvais nusileidome į miestelį, kuriame žaidėme „treasure hunt“. Teko pabūti drąsiems, kūrybiškiems susišnekant su rumunais bei greitiems ieškant miestelio centro. (Deja, ne visi pasiekė galutinį tikslą…:) – Otilija). Visą dieną vainikavo latvių nacionalinis vakaras, kuriuo sužavėti liko visi dalyviai. Išmokom latviškai dainuoti bei šokti su šluota (nors čia turbūt aš vienintelė iš lietuvaičių tuo galėčiau pasigirti…) . Sužinojom daug įdomių faktų apie Latviją.( Ar žinojai, kad jie mato mėlynas karves?! – Otilija).

Penktą dieną latviai pristatė savo talentus, kuomet visi užsiiminėjom mergaitiškais dalykėliais, t.y. darėm apyrankes, vėrėm karolius ir iš karoliukų darėm pakabukus telefonams :).

Maru (rumunų dalyvis) mus mokė pasitikėti savimi, būti motyvuotiems ir atskleidė žmogaus požiūrio galimybes įrodydamas, kad ir pats smulkiausias dalyvis gali vienu pirštu sulaužyti tušinuką. Lietuviai mokė pūsti milžiniškus muilo burbulus, o portugalai pasakojo apie savo studentišką gyvenimą bei jo užkulisius.

Nacionalinių vakarų maratoną pratęsė turkai, kurie visoms mergaitėms ant delnų uždėjo chna dažų dėmes, liudijančias dalyvavimą turkiškose vestuvėse (bei įteikė dovanų kiekvienam dalyviui :), – Giedrė).

Šeštąją dieną visi dalyviai turėjo progą žygiuoti į kalnus ir išmokti dirbti komandose. Kalnuotuose miškuose laipiojom virvėm žaisdami žaidimus, kurie išmokė pasitikėti ne tik savimi, bet ir kitais, įrodė, kad darbas vaisingesnis ir pranašesnis, kai jį dirbi kartu su kitais, o šuoliai iš medžių privertė daugelį nugalėti aukščio baimę.

Vakare visų nuovargis nublanko, kai pamatėme didžiulį laužą bei rumunus dainuojančius savo tradicines dainas. Kepėm kukurūzus, vištas, darėm naktinius energizer‘ius :).

Paskutiniąją dieną keliavome i Drakulos pilį, kuri sužavėjo mus truputį mažiau negu romų tradiciniai namai :). Drakulos namuose sukome bendrą video, kuris turėjo apibendrinti visų mainų koncepciją. Kiekvienas dalyvis turėjo progą atskleisti savo idėjas ir mintis. Grįžę turėjome greitai pakuotis daiktus, nes mūsų laukė iškilminga atsisveikinimo vakarienė po kurios pradėjom tų pačių 8 valandų kelionę į oro uostą.

It‘s about collaboration, not about confrontation!

Viktorija Baltrūnaitė

Akimirkos iš jaunimo mainų:

Žymos: , ,

• Projektai

Kuršėnų jaunimo apdovanojimai Misija: Jaunimo politikos kokybė www.kursenai.lt Krepšinio komanda „Kuršėnai“